ياد داشت وارده به يزدفردا

به نام خدا

جناب آقاي شهردار سلام

خبر انتصابات جديد در شهرداري را خواندم و چند روزي خواستم مسئله را طبيعي تصور كنم و آنرا حق مسلم شما بدانم اما باز وجدانم در مورد نحوه اجراي اين انتصاب ها مرا تحريك كرد تا در يك نامه دوستانه از باب امر به معروف و نهي از منكر مطالبي را به شما برادر عزيز و ميهمان شهرمان عرض كنم .

جناب آقاي شهردار در اينكه شما حق داريد افراد را عزل و نصب كنيد شكي نيست اما بهتر بود شما هم ظرافت و حسن رفتار را در اينكار رعايت مي كرديد

اينكه شما افراد را به جلسه دعوت كنيد و به خود شخص هم اطلاع ندهيد كه قرار است ايشان را از مسئوليت برداريد وايشان چون داراي مثلا مسئوليت شهرداري منطقه است در شوراي برنامه ريزي شركت كند خوب شركت مي كند وقطعا در طول روز وي  و همكارانش برنامه هائي مرتبط با جلسه آماده نموده تا در جلسه ارائه نمايد ،  ناگهان درپايان جلسه شما شخص ديگر را جانشين ايشان كرده و ايشان را معلق رها مي كنيد ؟؟!!

خوب در آن جلسه  حضور ايشان چه معنائي داشته  نمي دانم !هيچ وقت كسي با خود شما اينكار راكرده يا نه اگر نه بايد بگويم حتما اين روش را در يزد تجربه ميكنيد باور نداريد همين الان به شهرداران قبلي زنگ بزنيد !

جناب آقاي شهردار شما هرچند از مشاوراني براي اينكار كمك گرفتيد ولي من مطمئن هستم از اعضاي شوراي شهر حداقل آنها كه دور قبل بودند مشورت نگرفتيد و اين مسئله باعث شده اشخاصي كه طي هفته همه   تلاش خود را  در نمونه شدن سازمانشان متمركز نموده بودند و واقعا در محيط كار خود در زمان حضورشان انقلاب ايجاد كردند را معلق و يا به محلي با ماموريت كاملا غير مرتبط با تخصصشان فرستاديد.

 جناب آقاي شهردار نبايد فراموش كرد مردم در اكثريّت خود كشيده مي شوند به جانب سيري كه اجتماع در پيش پاي آنها مي نهد، ولو آن را دوست نداشته باشند. دليلش روشن است. مي خواهند زندگي بكنند و عملي ترين راه را در پيش مي گيرند. از قديم گفته اند "به شهر ني كه مي روي بايد ني سوار شد".

البتّه اگر وضع موجود به گونه اي باشد كه با سرشت انسان و اقتضاي زمان در تضادّ قرار گيرد، توليد واكنش مي كند و اين نوشته ها به شما همان واكنش است هرچند بنده يك معلم وشهروند ساده هستم اما دوست ندارم بشنوم شهردار سه منطقه يا مسئولين سازمانهاي ديگر را اينگونه سنگ روي يخ كنند وانگيزه كار را با يك حركت اشتباه در بين بزرگترين اداره خدمات شهري شهرم از بين ببرند !

واقعا اگر به من پيشنهاد ميدادند كه بيا و شهردار منطقه اي بشو يا رييس يك سازمان و با جان و دل كار كن فقط وقتي خواستيم تورا عزل كنيم به گونه اي اينكار را انجام مي دهيم كه قبل از اينكه شما به خانه برسي و با خانواده ات اين موضوع را در ميان بگذاري خانواده ات اين خبر را از همسايه ها يا همكاران فهميده باشند !! آنوقت من هرگز اين مسئوليت را نمي پذيرفتم چرا كه يه جورايي اينگونه برخورد را توهين به خود مي دانم .

 آدمي چون خود را در زندگي تنها مي بيند، احتياج دارد كه مورد احترام و اعتنا باشد، كه اگر نبود؛ تنهائي او افزونتر مي شود و خلائي در درون او پا مي گيرد. او نياز دارد بداند كه در زندگي تنها نيست و كساني  او را حمايت خواهند كرد، و اين مسئله ، بخشي از اين چشمداشت را برآورده مي كند.

مجموع اين حالت است كه جامعه را خوشايند يا ناخوشايند مي دارد، آبدار يا خشك مي كند، و در نتيجه در امر اقتصاد و توليد هم اثر مي گذارد.

درپايان ياد آور مي شوم گذشته از همه چيز، اين بر دستگاه اداره كننده كشور است كه چون به خود حقّ فرمانروائي داده، بايد نسبت به آبروي مردم كشور احساس مسئوليّت بكند.

در پناه حق باشيد

يك معلم دانشگاه

امضاء محفوظ

يزدفردا "مقالات و ياد داشت هاي وارده به يزد فردا لزوما ديدگاه شوراي سرپرستي يزدفردا نخواهد بود

خبر مرتبط در يزدفردا :

غافلگيري شهرداري چي ها با انتصابات جديد در شهرداري يزد ( 9 انتصاب در يك جلسه )

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا